Konttien kuljetusmaksut
Merikuljetuksen hinta riippuu alueesta ja vuodenajasta. Myös kuljetusmenetelmä vaikuttaa asiaan. Voit valita joko kokonaisen kontin tai jaetun lähetyksen (LCL). Miten nämä kustannukset todellisuudessa määräytyvät?
Miten merirahtihinnat muodostuvat?
Lainauskorvaus
Demurrage on maksu, joka peritään tavaroista, jotka viipyvät liian kauan määräsatamassa. Yleensä sinun ei tarvitse olla huolissasi tästä, jos olet tietoinen satamassa oleskelun sallitusta kestosta sekä tuonnin että viennin osalta. Ongelmia voi kuitenkin syntyä, jos et ole tietoinen sallitusta oleskelun kestosta tai jos oletat, että se on sama kaikissa satamissa. Jos esimerkiksi maassa, johon kuljetat tavaroita, on pidempi odotusaika satamassa kuin toisessa maassa, voi syntyä kustannuksia, jotka olisi voitu välttää hieman tarkemmalla tutkimuksella. Valitettavasti nämä kustannukset voivat olla korkeita, ja ne voivat nousta satoihin dollareihin jokaista päivää kohden, jonka tavarasi ovat satamassa.
Yleinen hinnankorotus (GRI)
Yleinen hinnankorotus on lisämaksu, jonka varustamot lisäävät säännölliseen perusmaksuunsa. Sitä voidaan soveltaa kaikkiin tai vain joihinkin kauppareitteihin tietyn ajanjakson aikana. Yleensä varustamot ilmoittavat päivitetyistä maksuista kuukauden alussa ja tarkistavat hintoja senhetkisen volyymitilanteen perusteella. Yleisestä hinnankorotuksesta ilmoitetaan aina.
Mihin perustamme hintamme?
Pyrimme maksujemme määrittelyssä avoimuuteen ja oikeudenmukaisuuteen. Palvelujemme kustannusten määrittelyssä on useita tekijöitä.
Seuraavassa on joitakin tärkeitä näkökohtia:
Mitat / paino (A/G)
Ryhmäkonttien avulla yhteen konttiin lastataan useita eri omistajilta tulevia lähetyksiä. Tällöin maksat kontissa käytetystä tilasta. Käytämme tässä koko-/painomenetelmää (A/G): kuutiometriä ("koko") tai tonnia ("paino") kohti. Tämä on periaatteessa sama kuin lastattava paino, mutta eri nimikkeistöllä. Esimerkiksi kuutiometri lyijyä painaa enemmän kuin kuutiometri jousia. Vastaavasti 1 000 kg jousia vie enemmän tilaa kuin 1 000 kg lyijyä.
Rahtivakuutus
Varmista, että rahtivakuutus on lueteltu erikseen. Jos se ei sisälly tarjoukseen, sitä ei yleensä sisällytetä. Tarkista, tarjoaako vakuutus vakuutusturvan ovelta ovelle. Rahdinkuljettajat kattavat usein vain satamasta satamaan, mikä tarkoittaa, että maantiekuljetuksen aikaiset korvausvaatimukset eivät ole katettuja. Vahingot ja varkaudet ovat yleisiä lähtöoven ja sataman välillä. Tämä on korvausvaatimusten kannalta riskialtteinta aikaa.
LCL-maksut
Kun käsittelemme LCL-lähetyksiä Rotterdamissa, veloitamme maksun konttien purkamisesta. Tullimuodollisuudet ja mahdollinen kuljetus lopulliseen määränpäähän sisältyvät myös hintaan.
Pilottikustannukset
Lyijymaksut ovat maksuja tavaroista, jotka ovat varastossamme liian kauan. Yleensä sinun ei tarvitse huolehtia tästä. Jos et kuitenkaan pysty noutamaan tavaroitasi sovitussa ajassa, ota meihin yhteyttä.
FCL (Full Container Load)
FCL:n osalta veloitamme terminaalikäsittelymaksut (THC) sekä ISPS- ja lastivalvontamaksut. Kun nämä maksut on maksettu varustamolle, me hoidamme tullimuodollisuudet ja poistamme kontin. Tämän jälkeen veloitamme kuljetuksesta lopulliseen määränpäähän.
Ylipainokonttien hinnat
Kun lähetät täyden konttikuorman (FCL), jossa on raskas tavara, on tärkeää varmistaa enimmäiskapasiteetti meiltä. Ylipainoisista konteista peritään lisämaksuja."
Kuormalavojen vaihto
Puramme tuotteet eurolavoille ja sinetöimme ne vakiona. Toimituksen yhteydessä voit vaihtaa nämä kuormalavat. Jos tämä ei onnistu, joudumme veloittamaan siitä.
Merikuljetusvaihtoehdot
Me Neele-Vat takaamme tehokkaan ja luotettavan merirahtisi käsittelyn. Tarjoamme turvallisia kuljetuksia, älykästä rahdinhallintaa ja räätälöityjä logistiikkaratkaisuja. Olipa kyseessä kertaluonteinen lähetys tai säännölliset lähetykset, meillä on oikea asiantuntemus. Pyydä tarjous jo tänään ja tutustu merikuljetuspalveluidemme etuihin!


